Thursday 31 January 2013

Program Kembara Rohani ke Empat - Gua Kelam, Perlis.

Assalammu'alaikum...wrt, ayuh mengembara bersama Geng Kembara Rohani ke Gua Kelam, Perlis Indera Kayangan. Hayati gambarnya dulu sebelum ceritanya saya tulis kemudian.....

Bergambar kenangan ketika mula masuk ke Perlis (Di Masjid Lama Arau)

Di hadapan Masjid Arau yang baru.

Melawat Telaga Tok Adam, di kampung Utan Aji.

Di hadapan Masjid Terapong Kuala Perlis

Singgah sebentar di Gua Bukit Kubu, Kuala Perlis.

D' Forest Eco Park (ala2 Juraciss Park : ada Dinasor kat atas Bukit Kubu ni!)

Sempat juga kami melawat Muzium Kota Kayang

Baru sampai di lokasi 'Gua Kelam Perlis'

Di pintu masuk ke Gua Kelam

Dah masuk dalam Gua Kelam (Entah dah berapa kali?)

Kali ini tak boleh masuk sampai ke hujung gua. Sebabnya...

... inilah sebabnya...

Di tapak khemah, kelihatan Shake sedang membersih tapak... 

Suasana kawasan perkhemahan

Khemah siap didirikan

Senja

Suasana malam di tapak khemah

Setelah selesai solat Magrib

Sedang kami bersembang-sembang tiba-tiba muncul seekor haiwan misteri terbang melayang dan hinggap pada pokok kayu di hadapan kami. Ada sesiapa yang dapat mengenali (arif) apakah haiwan ini?

Terbang melayang bagaikan kluang, badan berbulu halus berwarna kelabu, gerak kepalanya perlahan-lahan memerhati ke kiri kanan bagai kepala sang kura-kura

Matanya bersinar bagaikan perak, sayapnya bercantum dari kaki depan hingga ke ekornya, ekornya pendek sahaja, kaki depannya lebih panjang dari kaki belakangnya. 






Bersambung....insyaAllah. 

Catatan oleh : Amirul

2 comments:

  1. salam semua,annur rasa yang terbang tu Sang Hinggap kot...dia memang ada dimana-mana je...haha

    ReplyDelete
  2. Wassalam....Puteri Annur. Ya itulah Sang Hinggap.... dia datang secara tiba-tiba, mencabar jiwa yang tenang....hahaha.... Terima kasih Annur...

    ReplyDelete